Yli 65-vuotiaista suomalaisista enemmistö vastustaa tasa-arvoista avioliittolakia. Alle 25-vuotiaista hyvin selvä enemmistö puoltaa. Työikäiistä kannatus on suurinta ikähaitarin alapäässä ja vähenee iän karttuessa. Tai ei se niin ole, että kun ihminen vanhenee, hänen kantansa muuttuisi, vaan että tällä hetkellä kannat ikäryhmittäin ovat näin.
Ikäryhmittäin vaihtelee myös median seuranta. Minkä vanhempi ihminen, sen suurempi luottamus painettuun sanaan ja YLE:n radio-uutisiin. STT:n uutisiin vielä enemmän, mutta niitähän ei ole vuosiin enää kuultu. Nuorempiin päin mennessä radio ja TV lisäävät seuratun uutismedian osuuttaan, samoin internet oheispalveluineen. Kännykkäfriikkejä on toki keski-ikäisissäkin, mutta käyttö ja luottamus on suurinta nuorimmissa aikuisryhmissä. Moni alle 40-vuotias on luopunut kellosta, kun ajan näkee kännystä.
Mainostajat ovat jo kauan seurailleet tämänkaltaisia trendejä. Nuorternlehden mainos napsahtaa esiin mobiililaajakaistalla, ei sanomalehdessä. Ikäihmisten seuramatkat taas löytyvät painotuotteista.
Mietin samaa kirkon piirissä.
Kirkolliset ilmoitukset paikallislehdissä tavoittavat osan lähinnä vanhimmista ikäluokista.
Työikäiset tavoittaa muulla medialla paremmin, nuorista puhumattakaan.
Mutta kaikkein paras tavoittamisen muoto on edelleen HN. Ai mikä? No tietysti Hihasta Nykäiseminen: Se että joku jonkin asian sydämelleen saanut kertoo siitä läheisilleen.